tisdag 2 december 2008

Och så var den karriären över

Sjukt less är jag idag. Dagen började nämligen med att jag skyndade mig iväg till jobbet för att vara där i tid. Väl framme så är ingen där, eller åtminstone så är dörren låst. Väntar tålmodigt i en halvtimme i 15 minusgrader utan att någon kommer. Så för att inte frysa ihjäl ger jag tillslut upp och går hem. Tog flera timmar att tina upp. Otroligt irriterande, här försöker jag vara duktig och vara i tid men det skiter tydligen ägaren i. Så där får det räcka har jag bestämt, tänker inte jobba en minut till på stället och jag tänker inte heller understödja honom genom att handla nåt, trots att det är sjukt bra rea.

Dock måste jag ju ha min lön för timmarna igår. Vet bara inte hur jag ska lyckas skälla ut honom samtidigt som jag får ut lönen. Hatar att jag är så mesig, kommer säkert inte alls låta nå arg eller få han att fatta att han gjort fel.

Inga kommentarer: