måndag 1 december 2008

Det hårda livet

Det är synd om mig!! Har jobbat ca 9 timmar idag och har svinont i fötterna. Kunde knappt ställa mig upp nyss. Och det ÄR faktiskt synd om mig även om jag tjänar pengar! Visst är det normalt att få lite ont i fötterna efter en lång dag, men det är inte normalt att Strauss är tio gånger snabbare än en själv!

Nissen som äger stället är för övrigt en konstig prick. Inte är det mycket man får ur han. Bara att få han att svara på en enkel fråga tar en bra stund. Dessutom, är det inte chefens uppgift att informera om vilken ingång man ska ta på morgonen? Hur ska jag kunna veta var deras personalingång är?? Något annat som jag bara kan glömma av den här bossen är att han frågar hur det går eller om man undrar över nåt eller kanske få lite beröm för hur fantastiskt dukig och effektiv man är (vilket jag ju självklart var). Och nog borde han väl kunna ge mig ett svar på frågan om vad man tjänar? Inte mycket att hänga i julgranen där inte... Förresten har han inte ens presenterat sig och han har knappast en aning om vad jag heter.

Nu ska jag stupa i säng och hålla tummarna för att man får nå sömn den här natten. Slit imorgon också.

1 kommentar:

jennskah sa...

hahahaha...hejjja hejja lilla arbetsmyra! :)