söndag 31 maj 2009

Jag förstååår inte

Kommer ni ihåg mitt inlägg "U som i usel"? Tydligen är jag icket detta. Fick godkänt på Idéhistorietentan som jag hade dragit mig så länge för att skriva. För mig är detta ett mysterium, mina tentasvar var korta, ibland direkt felaktiga samt besvarade inte det som efterfrågades. Förstår verkligen inte. Meen jag är glaaaad att slippa göra om den. Och en del erfarenheter kan man faktiskt vara utan, i mitt fall att jag aldrig fått U. Däremot är detta ett tydligt tecken att jag har gått en lodutbildning, man behöver knappt plugga för att få ihop godkända resultat.

Annars då? Angie är här hos mig och idag har vi försökt sola utan att blåsa bort på Alder. Inge mysigt med sand i alla vrår och skrymslen på kroppen. Något som gick bättre var min bilkörning. Kör ju som inte så ofta men idag blidde det av och det gick rätt ok även fast Angie höll i sig i de flesta kurvor.

Justja, sen har vi haft Halv åtta hos mig, fast klockan sex då. Jag gjorde champinjonsoppa till förrätt, vilket var rätt lyckat, ska nog göra om det i framtiden. Huvudrätt blev paprikasås med kött och pasta, vilket var så där enligt mig. Efterrätt - vaniljpannacotta med chilimarinerade jordgubbar, helt ok. Dock fick jag chili i mitt eksem som jag har på handen. Det var det absolut värsta jag varit med om i svidväg! Tog sjukt länge innan det gick över också. Skönt att jag haft min gång nu och har fem mumsiga middagar att se fram emot! :D Disken efteråt är inte att leka med.

2 kommentarer:

Kurono sa...

Pröva Habanero nästa gång ;)

elli sa...

mäh vill du att jag ska dööö???:P