måndag 1 juni 2009

Min första dag

Första dagen på jobbet avklarad. Inte så värst krävande än så länge, har ju bara utbildning nu första veckan. Däremot känner jag pressen att vara social med mina nya arbetskompisar. Vet mkt väl att det är superviktigt att bonda med folk tidigt, innan alla grupperingar bildats. Med det har jag misslyckats kapitalt idag, kände mig inte det minsta social. Ska försöka skärpa till mig i morgon.

På arbetsintervjun beskrev jag mig som tidsoptimist när de frågade efter mina sämre egenskaper, men att jag jobbar på detta och faktiskt har slutat att komma försent till saker. Gissa vem som blev sen idag? Dock tror jag de hade överseende. Hittade faktiskt inte, fanns ju ingen skylt alls att gå efter, eller jo det fanns det, fast de skyltarna ledde mig till helt fel lokal där jag slösade bort en massa tid på att stå och vänta på att någon skulle släppa in mig. Crap.

Har fått eget rum också. Fast ett ganska deprimerande sådant, utan fönster. Måste försöka fixa till det. Nåra tips? Blommor mår nog inget vidare, dessutom skulle jag knappast idas vattna och sånt joxs..:P

2 kommentarer:

vagabond sa...

grattis grattis:) Var inte ingången där vi var? Oh du kan köpa en sån där pippi som gungar fram och tillbaka!

elli sa...

nepp det var det inte..:S hehe, mja får fundera på om en pippi är nåt för mig..:P