onsdag 27 maj 2009

Frivillig skola

Vart en sväng till skolan idag. Trots att det var helt och hållet oobligatoriskt..(kanske inget ord som eg. finns) Jag och Marie kände oss lite lockade av en gratis lunchbaguette så vi lyssnade på vad Adecco har att säga om författande av cv/personligt brev. Tyvärr måste jag ge föreläsningen underkänt. Och det säger jag inte för att jag blivit högfärdig bara för att jag råkat lura till mig ett jobb. Tempot på föreläsningen var alldeles för lågt och råden rätt lama. Är säker på att jag och Marie hade gjort det mkt bättre! Åhörarna får också u. Frågor kan ofta på ett mkt effektivt sätt återspegla tröghet.

Gick också på tre klasskompisars föreläsning om deras d-uppsats som de gjorde i Tanzania. Spännande verkar det ha varit, lite för spännande om det hade varit jag. Jag är mer för det förutsägbara där folk håller sig till (svenska) vedertagna regler för uppförande. Även här var en del åhörare mysko, särskilt en lärare. Han suckade högt, smällde i sitt block, vände och vred sig otåligt samt begravde ibland huvudet i händerna. Undrar vad han har att skylla på?

Inga kommentarer: