onsdag 6 maj 2009

Inte att underskatta

Det finns några saker här i livet som är mycket viktiga för ens välbefinnande men som man nog alltför ofta underskattar. Enligt mig är dessa:
  • Ha något meningsfullt att göra, jobb eller fritidsintresse
  • Ett rent samvete
  • En välfungerande mage, kan tyckas trivialt, men ack så viktigt!

Som sagt så fick jag ju inte jobbet jag sökt för sommaren så det jag får göra om jag har tur blir väl att städa trappor vilket inte känns det minsta meningsfullt. Skolan känns även den rätt oinspirerande och det står ganska klart att det jag pluggar till inte är vad jag vill syssla med i framtiden. Tydligen har jag också sovit för lite, se min bloggrubrik. Utan att gå in på för mkt detaljer ang punkt tre kan jag iaf skriva under på att det psykiska i allra högsta grad påverkar det fysiska.

Inga kommentarer: