onsdag 30 juni 2010

Ledsen, låg, nere, deppig...

Ingen bra dag idag. Har väl egentligen inte hänt något extra dåligt just denna dag. Eller ja, lägenheten jag tänkte skulle passa mig finfint var redan uthyrd. Huset brevid, 20 kvadratmeter större, balkong och riktigt kök för ynka 200 spänn mer i månaden, ledig omgående och samma fastighetsbolag, det hade varit perfekt. Sen blev det beordrad övertid vilket var rätt tungt och så är rakbladen i halsen på väg tillbaka. Men förutom det borde det andra gå åt rätt håll men det gör det icket. Orkar verkligen inte en till sån här sommar. Förra gången hade det i och för sig hållit i närmare tre år men är ändå samma känsla nu. Alina lämnade en liten pepplapp på mitt skrivbord idag, det var gulligt. Det var något om att jag är självständig och stark, men vill faktiskt inte behöva vara det hela tiden. Det känner nog Marie, Hanna och Liten av just nu. Snart har jag nött sönder dem tror jag. Skulle också vilja ha en mamma jag kan ringa till tre gånger om dagen. Visst, fattar att jag är långt ifrån den enda med att känna sig ensam, eller vad nu mitt problem är, men inte blir det lättare för det.

Är lite ledsen för systers skull också. Man planerar ju inte sånt, men nog kommer det visa sig att även "Holland" kan bli bra. Man får helt enkelt göra det bästa av situationen. Precis vad jag ska försöka göra i helgen och ha kul med vänner och särskilt nu när Jessy och Angie ska vara uppe. Är bara så förbannat svårt att ställa om hjärnan när man väl skapat en massa förhoppningar och planer som sen grusas, för mig till synes helt i onödan. Skulle behöva hitta något roligt att distrahera min hjärna med, tänker alldeles för mycket som det är nu. Någon som har ett förslag som är bättre än säg frimärkssamling?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Deppig behöver alla vara ibland, sånt är livet. Men tycker lite synd om denna stackars bloggare oxå. Jag tror du borde satsa på att delta i någon sudiecirkel. Eller varför inte bara ta det lungt och leva livet medan du är singel?Varför vara så desperat kan jag som inte känner dig undra?

elli sa...

nja, studiecirkel lät sådär med tanke på att jag är mkt less på pluggandet och dessutom ska fixa en del plugg i augusti.

vill absolut leva livet, men det innefattar ju att göra roliga saker, vet bara inte riktigt vad det är just nu.

Anonym sa...

Kanske satsa på en resa om du har någon semester? Kan rekomendera att du och några kompisar åker till varmare länder=)

Anonym sa...

Jag tycker du borde söka någon for mav hjälp i hur du ska kunna behålla rn framtida kille. Kanske någon form av terapi eller så.
/G

elli sa...

det var det dummaste jag hört på väldigt länge.

Anonym sa...

Du verkar vara en smart och trevlig tjej=)