torsdag 10 juni 2010

Ångest dämpas bäst med..?

Först kände jag mig hemsk och elak. Har bett om ursäkt och ska absolut skärpa mig på den punkten. Men jag blir samtidigt mer och mer förbannad på folk som har så lite självinsikt att dem inte ser sitt eget uppförande och då alltså aldrig kommer göra nåt det.

Om du vill se om någon är en bra människa gör så här: efter att du tabbat dig och gjort någon ledsen, be om ursäkt. Kan personen inte komma över händelsen och förlåta, så är det inte din förlust. Självklart ska man inte ta en massa obefogad skit men eftersom alla gör fel ibland kan det vara smart att ha en gnutta ödmjukhet och tänka på att man själv inte heller är något helgon.

Hela grejen har gett mig ångest, något som jag faktiskt lyckades dämpa rätt bra igår kväll. Enda problemet är väl att det kändes lite för bra.

1 kommentar:

jennskah sa...

vem detta nu än är riktat mot...: du är värd de bästaste av vänner, du är själv en underbar vän, och ställer upp i tid o otid! du är mkt uppskattad och älskad gumman:) saknar dig..och tack för gratulationen imorse! du är dem enda kompis som kommit ihåg mig.