torsdag 3 juni 2010

Om man kunde klippa och klistra lite...

Jag är en väldigt tillåtande person. Ser nog igenom fingrarna med alltför många saker. Det är i och för sig ganska skönt, man blir inte så lätt arg och irriterad på saker då. Men att jag låter folk komma undan med det mesta slutar ofta bara med att jag blir sårad och ledsen. Jag ska helt enkelt bli striktare med vad jag låter andra utsätta mig för. Och är det inte så att om man dumpar någon men sedan ångrar sig, så håller man tyst om det fram tills dess att man är säker på att man vill ge det en ny chans? Att göra slut för att sedan ge nytt hopp genom att förklara hur mycket man saknat personen och att man är osäker på att man gjort rätt är inte ok. Kanske skönt att få prata av sig, men ändå jävligt själviskt om man inte är beredd att ge det en ny, ärlig chans.

Men nu är det tydligen bara "kompiskänslor" igen, själv brukar jag dock inte förknippa kompisar med såna ord, men skit samma. Nu är jag i alla fall less på att folk leker pingis med mina känslor. Jag vill helt enkelt ha ett vuxet förhållande där båda vet att man hittat rätt och där man inte bara hakar upp sig på problemen utan hellre ser möjligheterna och uppmuntrar varandra att jobba på det som behöver bli bättre.

Varför inte en kille som är lika pålitlig och trogen som D, som har A's charm, J's omtänksamhet och ärlighet och en där sexet är lika grymt som det med H? Det skulle vara en idealisk kombo. Kanske även en med lite ambitioner, det skulle vara en ny ingrediens som jag nog saknat hos alla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hmm.. läser man det sista stycket så kan man nästan tro att du letar efter den mest perfekta killen? :p
allt det där ska ni ju bygga upp så det blir ett bra medel iaf, så du liksom är nöjd me helheten, går inte det så passar ni nog helt enkelt inte för varann tycker jag iaf.. men kan ju ha fel? :p

Bokstäverna du gett dom, är det första bokstäverna på verkliga personer? :p

elli sa...

givetvis kommer jag aldrig träffa nån med alla rätt och nog kan det funka ändå, men man kan ju alltid få drömma.

jadå. med lite efterforskningar är det nog inte svårt att lista ut hela namnen heller.

Anonym sa...

har läst lite mer nu.. och min slutsats är: aningen så är alla du dejtat gay, för du verkar ju nästan perfekt på alla vis.
Eller så är du en häxa (läs satmara) i smyg som inte märks här..

elli sa...

haha, gay var dem icket. men det har varit personer som har mycket att arbeta på när det gäller sig själva innan de kan ha ett fungerande förhållande.

jag är inte perfekt, men jag är villig att jobba på det som inte är 100%, och tror väl ändå att det är vad som räknas i det långa loppet.

Anonym sa...

uppdatera nu så man får lite läsning ;)