måndag 28 juni 2010

Leka i min koja?

Midsommar och jul är i min värld ingen höjdare om man inte har familj och släkt att fira med. Men jag överlevde trots det midsommaren. Det började bra med en grillkväll hos Alina och djupa diskussioner så att jag blev alldeles snurrig. Har inbillat mig att jag vill ha en smart och insatt kille som har bra åsikter och hänger med i världshändelserna. Och visst det vill jag fortfarande men däremot är det mindre kul när jag känner att min hjärna blivit förslappad och jag inte på långa vägar har lika mycket koll. Menar förstås inte att jag ska satsa på en som är clueless, men kanske att jag borde börja läsa mer än bara Sköna hem. Blir i alla fall sjukt imponerad när en kille kan säga att han är feminist. Och tror knappast det var för att få någon i säng - tyvärr...

Självaste midsommarafton blev inte precis som jag tänkt. Ville gå ut och äta men allt var ju stängt. Så istället knådade jag, Marie, Hanna och Liten ihop delikat pizza som vi tog ut för en picknick. Tyvärr blev vi picknicken, sabla knott! Senare hemma hos mig kom jag på den fenomenala idén att bygga en koja i vardagsrummet. Det blev myspys. Vem har sagt att "vuxna" inte får leka?

Lördag blev chill med en inte alltför framgångsrik sväng till Alder och sen lite film på kvällen. Terminator - salvation påminde mig om att Maries tjej är lite gay. Logiskt. Söndag var jag nyttig trots noll övertidstimmar. Städade, tvättade och monterade ner kojan då jag kände att den tjänat sitt syfte.

1 kommentar:

"S" sa...

helt klart en lugn å mysig helg! hade mer än gärna joina er :)
//S