måndag 5 juli 2010

Jagar mer lägenheter än pojkar

Okay, får bli en snabbresumé (ska nämligen upp aptidigt imorgon):

Torsdag: tacos med Marie, Hanna, Jessy, Liten, en karusell och ett drag i ett snöre. Mer minns jag inte var så längesen.
Fredag: sjukgymnasten var positiv, sa att det hänt en del på kort tid, att jag hade bra kontroll på mina muskler och inte kompenserade rörelserna med att vrida andra delar av kroppen. På kvällen blev det en sväng till Linda vars lägenhet jag mer än gärna tar över om hon flyttar. Hon, jag och Sofi skvallrade lite och gick ut på Alive. Jag fastnade rätt snart i en diskussion med en kid. Slog mig nyss att jag nog aldrig kysst en tonåring förut, rätt sjukt egentligen. Men det räckte, håller mig till dem sisådär tio år äldre killarna tror jag.
Lördag: förfest hos mig. Blev alldeles rörd av hur alla ansträngde sig med att prata engelska under kvällen för att Angies kille skulle hänga med. För oss norrlänningar kommer det ju som inte alldeles naturligt men alla gjorde sitt bästa. Kom även fram till att jag nog trots allt kanske kan kompromissa med nåt år om man har så sjukt heta lårmuskler. Har väl då aldrig brytt mig om sånt, så tokigt.
Söndag
: Badet. Höjdpunkten var när en man i ångbastun, sisådär dubbelt så gammal som mig, trodde att jag gick på gymnasiet och tyckte jag såg vältränad ut.
Idag
: New moon och middag med Marie och Hanna, sen Eclipse på bio.
Imorgon
: storforsen, ska flexa och börja tidigt så det hinns med.

Sammanfattningsvis riktigt bra och händelserika dagar. Det enda smått störiga var att nästan alla jag varit med kom i par. Men känner faktiskt att det börjar kännas mer och mer chill. Vet ju hur himla fort det kan gå när man är redo och att någon kan dyka upp vilken sekund som helst. Så fram till dess letar jag lägenheter istället. Just nu lutar det mot att jag blir kvar i Boden. Har för tillfället mitt span på en trea i centrum. Tänk, ett alldeles eget rum för alla kläder.. Snart inte bara en dröm utan ett måste så som jag shoppar!

Inga kommentarer: