torsdag 8 juli 2010

Sa hon raka soffan?

Jaha och idag har jag, klippt, rollat, dammsugit och rakat min soffa! Den lider fortfarande av sviterna efter mitt katthuserande för någon månad sen. Men nu ser det hyffsat ut i alla fall. Det tror jag inte många av er gjort, rakat en soffa alltså. Har även provat att använda en noppmaskin. Ett händelserikt liv, right? Faktiskt riktigt skönt att bara pyssla hemma, har varit fullt upp med diverse bus senaste tiden.

I måndags blev det ju Storforsen. Blev att flexa ut från jobbet och sen hämtas upp av Jessybabe och hennes kille i hans finfina cabriolet. Blev ett stopp i Piteå för att hämta upp Angie och Juan, femte hjulet var jag eller vad. Vi envisades med att ha nercabbat en hel del, var ju helt underbart väder. Nu är jag dock mer förkyld. Hela jag tjärvar faktiskt, en massa smååkommor lider jag av för tillfället. Men det löser sig nog om jag ökar upp min snittid på 4 timmars sömn per natt och kanske käkar lite vettigare saker.

Igår var jag extremt pysslig och sydde en väggbonad av lite fina tyger från Indiska. Hade kanske inte den bästa strategin i mitt syande, tror min gamla syslöjdsfröken hade gråtit blod. Men, det ser bra ut ändå.

Inga kommentarer: