torsdag 1 januari 2009

Nya året här


Årets första dag är nästan slut, redan. Har inte hunnit mkt. Har som bara fått ordning på mig själv och lägenheten idag. Var typ party här igår. Först kom Jossi, Hanna och Marie för att käka lite nyårsmiddag med mig. Hade fixat marinerad fläskfilé i smördegsknyten, var mumsigt. Passade bra eftersom för mig är den maten lika med finmiddag eftersom mamma alltid gjorde den när hon och pappa firade bröllopsdag.

Efter det fick jag använda min list för att få hit Liten också. Lyckades till och med att få han lite full trots att han inte tänkt dricka. Vid nio kom Daniel hem och joinade oss. Käkade lite efterrätt också som jag bakat, chokladkaka med chokladkräm och hallon. Namnam. Blev en mysig kväll. Och mysigare blev det när alla gått hem!

Liten var förbi för nån timma sen, han var lite sugen på mina amerikanska pannkakor som jag lockat med kvällen innan. Så såna fick han och här är receptet!

2 ½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
½ tsk salt
2 ½ dl mjölk
2 msk smör
1 ägg

Serveras med smör och sirap!

1 kommentar:

Apertures Edge sa...

jodå, listig är du allt!
och dina pannkakor är underbara!
tack för receptet!

var riktigt skoj att träffa alla!