tisdag 6 januari 2009

Paltkoma och annat kul

Har visst glömt att nämna att en ny tv har inhandlats. Om det nu är nåt att nämna. Daniel har snackat om en ny ett tag nu och slog till igår när vi var på Ica Maxi i Luleå av alla ställen. (ser fram emot nästa rabattcheck) En 42 tums lcd för bara 7000. Säkert inte världens bästa men var ju billigt om man jämför med den han köpte för några år sen som kostade 10 och bara är 32 tum. Undra hur länge till alla elektronikpriser kommer att sjunka, måste väl ta stopp nånstans?

När Daniel fyndade en tv nöjde jag mig med en aningen billigare bok, A piece of cake av Leila Lindholm. Har redan bakat alla möjliga godsaker som hon gjort i tv. Men nu kommer det hela att tas till en helt ny nivå. Lämpligt att jag snart fyller år och alltså måste baka en massa födelsedagsfika... Så är nån sugen på mina (Leilas) fantastiska bakverk är det bara att komma till mig lördag den 17e vid två!

Idag har det varit en rätt slö dag. Medan Daniel hade sin tvättgång låg jag framför tvn (som ser helt grotesk ut och förstör balansen i hela rummet) och upptäckte serien Veronica Mars. Det var flera avsnitt på raken och var så där lagomt spännande för mig. Förutom det har vi varit till Daniels snälla föräldrar (en stor bonus med att vara tillsammans med honom är att han har en så fin familj!) Vi fick palt och jag klämde i mig hela fyra stycken! När vi skulle åka hem skickade de dessutom med mer palt och fika, snacka om att de skämmer bort oss!

För ett tag sen gjorde jag dagens ansträngning i form av att jag strök lite tvätt. Just att stryka får mig att känna mig grymt huslig och duktig! Ni vet väl att man alltid ska stryka örngotten? Då blir de inte smutsiga lika fort (samma gäller nog för påslakan som bör manglas, men så långt går inte ens jag!)

Äh, färdigsvammlat!

Inga kommentarer: