måndag 24 november 2008

Vill ha, vill ha, vill ha...

Daniels kära mor har frågat flera gånger vad vi önskar oss i julklapp, och kanske finns det också någon annan som undrar så därför har jag funderat och kommit fram till detta:
  • Volumemaster

  • Mysig bomullspyjamas

  • Pokerhandbok

  • Kastrull med en ångkokningsinsats

  • Sodastream

  • Juicepress
  • Degblandare
  • Stor blomma som kan stå på golvet, tex olivträd

Väntar nog med vovven. Ska vi ha en så vill jag nog välja ut den själv. Bara fantastiskt nödvändiga saker jag önskar mig måste jag säga. Blommor måste man ju ha så att luften hemma ska vara ok, särskilt om man har mycket apparater, typ tv å sånt. Ångkoka grönsakerna är det absolut nyttigaste, då bevarar man alla braiga ämnen, dessutom sparar man på miljön om man typ kokar potatis samtidigt. Och på tal om miljön så är ju en sodastream tusen gånger bättre än att köpa en massa läsk som dessutom tar en massa plats i kylen. Eftersom jag ska bli pokerproffs tycker jag även att det kan vara bra att plugga lite statistik och liknande innan jag sätter igång på allvar. Degblandare och juicepress är också bra att ha, då spar jag på mina stackars eksemiga händer. Volumemaster... Tja, kan vara bra att ge mig för då kanske folket runt omkring mig slipper höra på mitt hårgnäll. Slutligen känns en pyjamas ytterst lämpligt eftersom jag bara har en massa genomskinliga och spetsiga sov- och nattlinnen vilka inte alls är mysiga, inte för mig iaf... ;)

5 kommentarer:

Apertures Edge sa...

ser ut som en bra lista det där, men pyjamas behövs ju inte, du ska ju ha mindre kläder, inte mer på dig i sängen (oj sa jag det där).

sen är det en wassermax du visar, inte en soadastreamer!

elli sa...

jomen man är ju inte i sängen heela tiden, är mysigt å strutta runt i pyjamas.

vagabond sa...

hum.. du får nog göra en budgetlista också..: (

elli sa...

av söta små kompisar blir jag glad om jag får en kram!

Apertures Edge sa...

du kan få två kramar av mig i så fall=)