onsdag 29 april 2009

Ska det vara så svårt?

Man kan ju undra vart folk gömmer sin hjälpsamhet och solidaritet eller vad man nu ska kalla det. I fredags lämnade jag en bunt enkäter på en viss arbetsplats. Eftersom jag ändå vet att folk kan vara minst sagt sega på att göra saker som inte står med i deras jobbeskrivning försökte jag få tanten i receptionen att känna lite ansvar inför uppgiften att få dem andra att fylla i.. Svaret jag fick var "ja, vi får väl se vad som händer..." Sååå, blev inte så värst förvånad när jag endast fick in fyra ifyllda enkäter igår. Var även dit idag, inga framsteg hade gjorts... Alltså måste det stå i någon policy att man ska ställa upp för studenter för att det ska hända nåt eller? Nåja, tanten som var där idag verkade lite hjälpsam iaf och hon sa att t.o.m. chefen hade bett dem anställda att fylla i enkäterna. Hoppas det ger resultat. Nåt vg blir det då iaf inte eftersom inlämningsdatumet går ut i morgon. Nog överlever jag med ett g men hade ju varit skönt att få uppgiften bortgjord.

Idag har det alltså varit en lugn dag till följd av att jag inte kunnat panikskriva på arbetet. Har typ bara tränat, solat, bråkat och sett på tv. Igår däremot kändes som ett riktigt maraton! Först upp kl 6, sen iväg till skolan för att skriva ett arbete. Kl 13 var det redovisning av arbetet i form av ett seminarium. Väl hemma blev det panikstäda samt panikbaka. Typ då kom Marie och vi förberedde det sista för Ellen-träff nummer 5. Sen kom tjejerna och vi snackade om kärlek och fikade hjärtformade mockarutor samt rosa biskvier, allt i enlighet med vårt tema för kvällen. Efter det var jag död och sov till 13.00 nästa dag. Så blir det däremot icket i morgon, då ska jag vara på spinningen 10!

Se så snäll jag ser ut, nog skulle väl du fylla i mina enkäter?

1 kommentar:

lisa sa...

åh så söt du är och klart amelie är bäst!:D