söndag 26 september 2010

Sushi - ja tack, energitjuvar - nej tack!


Efter denna helg kan jag konstatera att jag och liten är kungar på att göra sushi! Vi är fan grymma, har aldrig ätit så delikat sushi tidigare. Och snacka om att man åt! Tror det ska bli min nya diet, sushi i massor! Synd bara att riset tar sån tid att göra.

Sen känns det som att jag mest städat hela helgen. Först innan min fest och sen efter festen. Hade alltså inflyttningsfest igår. Blev rätt mycket folk, såå var rätt tur att alla inte kunde komma, tror inte mina 58 kvadrat hade pallat så mycket mer. Finns mycket vettiga å fina människor. Vilket delvis fått mig att konstatera att det bara är dumt att hålla fast vid energitjuvar. Visst, det är fantastiskt snällt när folk kan ställa upp för en i form av flyttning och annat. Men vänskap funkar ju inte riktigt så att sånt kan kompensera för onödiga konflikter och dramatik. Jag vet att jag ofta är på tok för mesig och det här blir ytterligare ett steg i min personliga utveckling. Egentligen ser jag ingen anledning till att ha lägre krav på vänner än pojkvänner.

Man måste absolut inte tycka lika i allt för att kunna ha ett bra förhållande eller en hållbar vänskap. Däremot måste det alltid finnas sunda värderingar i grunden. SD är inte sunt nånstans.

7 kommentarer:

Patric sa...

Helt rätt inställning Elli! :)

Anonym sa...

ser asgott ut=)/ang

elli sa...

du får komma hit så gör jag ett ton sushi, vegetarisk då klart, åt dig! :D

Anonym sa...

ååå vill också ha sushi

jennskah sa...

ser ju ruskigt gott ut Elligummsan! saknar sushi som fan! här finns nämligen inget sushiplace, ve o fasa!!

Anonym sa...

Skulle vara kul att veta vad dessa energitjuvar gjort... du nämner nått om SD. Är dom rasister eller? Känns som om du borde ha märkt det ganska tidigt i så fall.

elli sa...

att säga upp bekantskapen hit å dit av löjliga anledningar är väl en sak. det med SD blev som dödsstöten med tanke på att vi just har haft val...