söndag 19 september 2010

Valvaka it is

Jag har nog skrivit det förut, men tål att upprepas. Jag vill absolut inte dejta någon som är höger och då i synnerhet inte en KD, SD eller moderat. Att inte heller bry sig om att ta reda på vilken politik man vill ha i Sverige och då inte gå och rösta idag är också personer som garanterat utesluter sig själva. Att inte vara så "intresserad" och därför skippa ta sitt ansvar är så otroligt själviskt, liksom att tänka till och sen rösta blått. Och för mig som jobbar på FK blir det extra tydligt då högern skyller på enskilda handläggare när de försöker förklara bort att folk hamnar i kläm. Det är så klassiskt för dem att skylla allt på individer när det står tydligt att det är systemen och deras regelverk det är fel på. Säger ju inte för den skull att de rödgröna har alla svar och lösningar. Är dock helt övertygad om att det finns en korrelation på ens förmåga till medmänsklighet/egoism beroende på vad man gör med sin rösträtt idag.

Över till något lättsammare. Fredagen var hysteriskt rolig. Patric + Alina + vin kan ju inte bli annat än succé! Man får verkligen passa sig så att magrutorna inte blir för framträdande, att svälja rätt kan också bli en utmaning i deras sällskap. Att jag inte alltid kommer ha så underbara jobbkompisar känns lite tråkigt, men ska helt klart dra nytta av det så länge det går.

Igår fick jag bli lite imponerad av Henkes prutningsskills då han kommit över värsta bioanläggningen till mindre än vad min skrutt-tv kostade. Och Vickys drinkblandarförmågor var inte heller så tokiga! Synd bara att det går så otroligt segt att känna av dem dag två. Får se till att inte dricka på fredag för om jag ska palla att ha så hög densitet så folk hos mig på lördag är det nog bäst jag är aningen onykter.

1 kommentar:

Patric sa...

Vad menas? Ska du sluta på FK? :(