tisdag 21 oktober 2008

Tung dag

Usch, idag har det varit en rätt så jobbig dag. Jobbighet nummer ett var när vi hade möte med vår handledare angående min och Maries cd-uppsats... Är verkligen gormigt som fan att bara hitta ett ämne att skriva om! För man kan ju inte välja nåt som det redan har skrivits "spaltmeter" om. För vi ska ju faktiskt "forska" som det så fint heter. Hursomhelst, nu verkar det iaf. bli att vi ska skriva om det vi hade tänkt från början, nämligen om fördomar samt komma på något klurigt experiment för att avslöja diverse fördomar. Är redan less, innan vi ens kommit igång! Lättare blir det inte heller av att handledaren aldrig ler samtidigt som han psykar oss med sina iskalla blå ögon under läskigt långa pauser...

Sen blev det ju inte heller bättre av att våra enkätsvar som vi förde in i det skojjsiga statistikprogrammet spss inte gav några signifikanta resultat. Tilläggas kan även att skoldatorerna inte är de snabbaste, små psykbryt kan lätt uppstå, eller vad säger mina gruppmedlemmar? Tack dock till alla sötisar på msn som så samarbetsvilligt svarade på mina frågor! =)

Kan ju även tillägga att skollunchen inte var ätlig, sjukt stark för en mesig liten svenne som jag. Aja, nu ska jag få lite ordning på den här dagen och krypa tillbaka till sängen och läsa Liza Marklunds Nobels testamente, som är mkt bra och spännande och allt vad en bok ska vara. Men det visste vi ju redan, Liza är bäst.

Här ska jag sitta, vid den egenhändigt
konstruerade sänggaveln!

1 kommentar:

libellule sa...

Psykologi är ju iaf ett intressant ämne att forska i, själv måste jag antingen dyka ner i franska kärleksromaner eller någon grammatisk regel och hålla på och analysera in i minsta detalj... Fast vem vet, jag kanske kommer att finna det intressant även om det inte känns så lockande nu...