tisdag 28 oktober 2008

Mitt hår gör mig deprimerad

Jag är besatt av mitt hår. Mer exakt: besatt av att få tjockare hår. Mitt hår är såå tunt tunt tunt. Ok, att jag aldrig kan få ett tjock hårsvall men när jag måste kamma håret exakt rätt och sedan fixera det med ett ton hårspray för att inte skallen ska synas, då tycker jag allt att det gått för långt!

Så vad göra? Käkar redan en del piller som ska vara bra för håret men i väntan på att effekten ska kicka in har jag gjort lite research. För det första kan man ju givetvis inte få fler hårsäckar (utan operation då). Men kanske kan man undvika slitage så att man inte tappar lika mycket hår? Vill också tro att det går att få grovare hårstrån... Nåja, här kommer iaf en lista på saker som vissa påstår funkar:

- Kosttillskottet Bjäst extra

- Daglig massage av hårbotten eller borstning

- Inpackningar med olivolja nångång ibland

- Öljästtabletter och vetegroddsolja

- Undvik hårspray med alkohol, vattenlösliga är skonsammare

- Schampo med ett ph som ligger mellan 4,5 och 5,5


Sitter du och ruvar på något annat tips MÅSTE du informera mig om det! Jag är DESPERAT!!!!


Mitt hår är inte så här tjockt, 90% består av luft och hårspray!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har en misstanke om att något radikalt bör göras med ditt hår. Mitt tips är att du klipper håret kort och får bort allt gammalt hår. Och så låter du det växa ut på nytt. Detta tror jag kan göra susen. Okay det är kanke inte så kul att ha kort hår men det växer ju trots allt ut. Ha en bra kväll. Kram vicky