tisdag 24 augusti 2010

Jag ska spika den! Next time...

Tentadag imorgon. Elli attending? Eh, nope. Men jag lovar, det är sista gången jag skjuter upp tentan! Nästa gång den går av stapeln ska jag spika den, eller åtminstone få VG (vilket ju är det bästa i min utbildning). Säger alltid att jag åtminstone ska försöka även fast jag pluggat för lite, men blir ju aldrig så. Det här med att misslyckas är inte min grej, åtminstone inte på området plugg. Visst att jag inte tagit min examen vid det här laget kan nog ses som ett misslyckande, dock ett misslyckande som resultat av att jag aldrig ens försökte. Men vill även efter den här tentan kunna säga att jag aldrig fick ett enda underkänt. Hellre lat än trög säger vi.

Det fantastiska som inträffar när jag egentligen borde plugga är att jag gör annat nyttigt eller dammar av någon annan färdighet. Idag har jag t.ex. skissat lite halvnakna brudar. Var mycket, mycket längesedan jag ritade seriöst, med de bra blyertspennorna och på det fina pappret. Varför det just blir avklädda tjejer kan jag väl inte riktigt förklara, har bara alltid varit så. Antar att tjejer helt enkelt är jävligt heta. Och varför skulle man vilja avbilda något fult?

Inga kommentarer: