måndag 9 mars 2009

Amélie, jag kommer!

Angie är då verkligen för härlig! Haha, pratade med henne i telefon för ett tag sen. Som vanligt hade hon en massa bus på g. Mallorca och Paris för att ta några exempel. Hon och Jossi har planer på att tillbringa en termin i Paris. Känner mig verkligen snäv i mina egna tankemönster och planer när jag lyssnar på Angie. Men vem vet, kanske hänger jag på! Är ju inte direkt som att jag har viktiga saker att sysselsätta mig med här i Bod'n. Skulle kunna läsa nåt vettigt på distans till hösten samtidigt som man får uppleva lite nya grejer. Amélies café skulle helt klart vara en grej på min agenda. Att då jobba som ett psyk i sommar, med något som jag är alldeles för överkvalificerad för, kanske skulle kännas lite lättare om jag hade nåt kul att se fram emot.

Tål att funderas på. Tror nog Daniel skulle tycka det var skönt att slippa mig nån månad. Och sen när jag skulle komma hem skulle han nog uppskatta mig liiite mer efter att bara levt på rostade mackor och utkörningspizza bland smutsiga sockar och kallingar!

Min favoritfilm

2 kommentarer:

vagabond sa...

hehe lätt att vi nog skulle kunnat klämma in fika hos amelie! men du får väl fundera på det o låt inte lathet komma ivägen bara om du vill åka;)puss darling!

libellule sa...

Kul om du är på! Då får jag isf en till franskelev att ge privatlektioner till :)