söndag 6 november 2011

Farmen är härmed svartlistad!


Igår var jag superpepp för Halloween-fest. Efter att ha dammat av min rosa kissedräkt drog jag med Patric just runt hörnet hem till jättegulliga Sabina (som även har väldigt fin heminredning) på party. Kvällen hade alla förutsättningar för att bli grym: vi var duktiga och grundade med en massa käk från Ming, hade ordnat förköp och trevligt sällskap! Allt var frid och fröjd fram tills det att det var dags att bege sig. Bussen till Farmen var en halvtimme sen och att bara sen kliva på den var ett projekt i sig. Alla småglin var helt hysteriska och trängdes som galningar. Man hade lätt kunnat blanda ihop det hela med någon stor rockkonsert. Väl framme efter att ha färdats som packade sillar blev det ännu värre. Kön var en mil lång och de störda barnen tryckte på bakifrån med uppvevade armbågar i tron att det skulle gå snabbare så. Jag började därför gorma med killarna bakom oss men fick nog efter en stund och började gå hem. Det här med trängsel och att känna sig som boskapsdjur är minst sagt inte min grej.

På väg hem gåendes och lite lätt instabil i mitt humör så blev jag övertalad att ta mig till GodisArenan på fest. Så efter en antagligen välbehövlig promenad hoppade jag på en taxi från mitt kära gamla Prästholmsskolan. Man kan väl säga att kvällen räddades upp och blev inte så dum, trots Farmen-fiaskot!

2 kommentarer:

Sabina sa...

Härlig blogg!! Va kul att du kom på festen igår. Det får vi göra om! Och va glad jag blir att du gillar min inredning :)

elli sa...

tack! ja, det var roligt, ni verkar vara ett härligt gäng. :)