lördag 9 april 2011

Vad allt kretsar kring... Mat!

Ujuj, jag är verkligen ingen flitig bloggare! Och något jag heller inte är: singel. Jag kom fram till att första april vore ett utmärkt datum, omöjligt att glömma! J försökte leka lite svår men det fick han snabbt lägga ner. Särskilt med tanke på att vi praktiskt taget redan var tillsammans. Så nu får vi bara hoppas att hela grejen inte är ett skämt, vilket datumet kan tyda på. ^^

Annars så har jag, om man ska fortsätta i tidigare inläggs sprut- och provtagningstema, konstaterat att det kan vara en riktig mardröm att ta blodprov på VC. Var där i fredags men den söta tjejen fick inte riktigt till det, blodet ville inte kika fram. Tillslut fick hennes lika söta kollega sticka mig med en lite fetare nål, då gick det och jag var sjukt lättad. Tur att detta hände när jag fått upp vanan lite annars hade jag lagt ner det här med läkare och mediciner för gott!

Har även haft min vardagslyxkväll med Maria då vi går ut och käkar trerätters och delar på en flaska vin någon dag efter löning varje månad. Blev Pär och Mickes denna gång när det visade sig att Bränna bara hade buffé och en massa hockeylumparhuliganer som gäster. Maten var supergod och Maria lika charmig som vanligt. En mycket bra tradition är det i alla fall, kanske den bästa jag har?

Igår var det grillning hos Tommy och Emelie. Sjukt gott, och trevligt förstås. Måste inhandla mig en grill snart så det blir en bra sommar här på Kyrkgatan. Men det tror jag allt det kommer bli, finns alla förutsättningar för det. Vi invigde även Emelies födelsedagspresent, ett chokladfondueset. Lärde mig att man inte ska ha grädde i chokladen som kassörskan sa, åtminstone inte när den fortfarande är under smältning. Det hela räddades dock med lite rapsolja. Vid tio var jag och J helt färdiga och åkte hem för att sussa som riktiga pensionärer en fredagkväll.

Nu blir det lite småstäd här hemma, kärringgrillen, kanske kanske simma och sen laga sushi tills sotnosen kommer hem.

1 kommentar:

Maria sa...

En väldigt bra tradition!! Snart är det dags igen :)