söndag 24 april 2011

Och än är inte helgen över!

Det är tydligen söndag idag. Snacka om att man blir dagvill när man är ledig lite extra. Torsdag var bara en halvdag. Tog mig ändå upp i tid till jobbet för att hinna sola på balkongen. J som var hög som ett höghus hämtade upp mig. Käften gick i ett. Tur att han inte alltid är sån. Eftersom jag blev diskriminerad på grund av mitt kön fick jag inte vara med på sushi- och pokerkvällen. Jag tycker att vi säger att det berodde på rädsla för att torska i poker och inte för att det är skönt att slippa brudar. Jag klarade mig i alla fall fint ändå. Maria kom över och sen Leif. Det blev grillning samt en lyckad bea. Kvällen avslutades på Bränna med surr till efter stängning.

På fredag förundrades jag än en gång över hur mycket disk det kan bli efter en endaste kväll. Och att rengöra grillgallret gör det nästan ovärt att grilla. Men bara nästan. Klockan sex kom J hem och förväntade sig att jag skulle vara färdig när han sagt halv sju. Får se om han lärt sig till nästa gång. Blev i alla fall mumsig middag hos hans päron. Therese förklarade att hon inte pallade äta när hon var nykär i Andreas. Såna problem har inte vi! Tur kanske det, äter inte jag beror det bara på att jag är högst olycklig. En glad Elli äter!

Igår blev det solande på min balkong som alla andra dagar och sen lite häng på Hanssons med Marie, Hanna och Jossi som är uppe från Linköping. Efter det gick jag hem och gjorde palt och kom ihåg varför jag lovat mig själv att aldrig mer göra palt utan en matberedare eller ordentlig kastrull!

Och eftersom man inte kan bli annat än glad av det här underbara vädret kretsar även nästa tanke vid vad vi ska äta idag. Sushi såklart! Ska damma fram cykeln och fara och handla på ett tag.

4 kommentarer:

Maria sa...

Jag vill ha palt! Kan vi förresten inte grilla palt nästa gång? :)

elli sa...

grilla palt? tja, jag har ju en massa över så om du kan typ imorgon? :)

elli sa...

eller nä inte imorgon, då ska vi grilla vanligare grejer. men hur gör man för att inte bitarna ska falla ner?

Maria sa...

Men man kanske kan skiva dom så det blir paltskivor, det borde ju inte falla ner, eller?
Men jag kommer gärna över någon annan dag och provar, det måste vi göra! :)