torsdag 3 februari 2011

En kul grej

Tredje gången gillt blev det. Sen Halloween har Jajja försökt få med mig på träffar för någon tjejförening men har alltid varit något som bromsat, övertid och krasslighet. Men så igår hängde jag med på middag hos en kvinna som heter Helen. Efter en liten stund gick ljuset upp för mig och jag fattade att det var tjejernas motsvarighet till Round Table. Man kan lugnt säga att mina fördomar hade dömt ut RT som en gubbklubb för inbördes beundran. (Visst, åldersgränsen är 40, men tänkte att det handlar mer om mentalitet än faktisk ålder). Träffen med Ladies Circle var faktiskt mycket trevlig och inte riktigt som jag föreställt mig, även om jag var sjukt imponerad av hon vi var hos. Menar ordförande, tre till synes väluppfostrade kids, en miljon projekt, ha häst, jobba som läkare, en varm personlighet och inte minst - ägare till det absolut snyggaste huset jag någonsin varit i är inte helt illa pinkat. Verkar hur som helst vara en kul grej där man hittar på allt möjligt roligt och får lära känna folk man annars aldrig hade träffat eller umgåtts med.

Blev lite kli i fingrarna när jag fick erbjudandet att helt gratis (inklusive resa, boende och käk) få följa med till Björkliden i helgen eftersom en hade droppat. Men kan inte, tåget går redan imorgon på förmiddagen. Men vad är väl det i jämförelse med att få knega på FK en fredag?

Saknar dessutom att umgås med folk som inte bara är i min egen ålder. Sånt blev det mer av när jag var ett JV och man umgicks med alla i församlingen. Då är LC ett betydligt bättre alternativ som inte inkluderar pekpinnar och moralkakor.

Inga kommentarer: