torsdag 6 januari 2011

Nytt år - nya löften att bryta

Så fort julen var förbi blev det ett bra slut på året. Passade på att ha sushimiddag hos mig när alla var uppe. Vissa har ju dock inte så utvecklade smaklökar och åt därför en wok istället. Men det är lugnt, blev bara desto mer sushi åt oss andra. ^^

På nyår var vi också hos mig. Vi gjorde nästan allt rätt, åt trerätters (tillagad av mig) och såg på värdelösa fyrverkerier (snåla Bodens kommun) och hade riktigt trevligt. Enda tabben var väl att vi missade att skåla i bubbel vid tolvslaget och att jag inte hade nåt pussoffer tillgängligt. Blev också en sväng ut på krogen med min farliga klänning. Kan konstatera att fransklänning inte är att rekommendera när det bara finns läskigt folk att fastna i. Var i alla fall tur att ingen fastnade så hårt att de tvingades följa med hem, var mer än nöjd med att ha Angie som sovsällskap.

Nyårslöften för i år lyder:
  • Hälsa på Angie i London
  • Endast lägga energi på pojkar som är värda det
  • Ta examen
  • Simma
Idag är vi lediga och igår var det visst halvdag. Jag har sjukt dålig koll på sånt där, men skyller som vanligt på min uppväxt då varje dag var en vanlig dag. Min meningsfulla syssla för idag har varit att sova. Kan erkänna att till och med jag får lite panik efter att just ha sovit bort 15 timmar av mitt liv. Dagen kommer i alla fall inte vara helt bortkastad, ska äta sushi hos Maria! Någon som registrerat att jag är galen i sushi? ;-)

Inga kommentarer: