söndag 23 januari 2011

För mycket månad kvar i slutet på lönen

En fråga jag ställt mig på sistone är: varför tar mina pengar slut hela tiden? När jag var student lyckades jag ändå spara lite, men nu när jag får in mer än vad jag fått tidigare ekar det tomt på sparkontot. Jag är en sån som gärna vill förstå varför saker blir som de blir. Därför drog jag ut senaste årets kontoutdrag och utförde lite avancerad matematik bestående av att highlighta utgiftsposterna med olika färger samt lite addition. Man kan lugnt säga att mitt förbättringsområde är den rosa kategorin - shopping! Surprise, surprise. Omkring en tredjedel av min nettolön (utan övertid) går alltså till smink, kläder och inredningsprylar. Opsi...

Så lite mer matlådor, mindre shoppande och gärna en sambo någon gång som delar på alla räkningar.^^ Men! Jag övertrasserar då aldrig kontot! Visst är det skönt när man alltid kan kika på någon annan som är snäppet värre?

Tror i alla fall att jag kommer klara mig från Lyxfällan. Värre var det med sexfällan. Finns det ett sånt program tro?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med att hitta sambon på krogen, det kan behövas ;)

elli sa...

skit på dig. jag letar inte sambo på krogen.

Anonym sa...

haha sexfällan?? Jag kan höra med tv3.
kram FJ