fredag 29 januari 2010

Kan inte någon annan bestämma åt mig? (Inte för att jag skulle lyssna ändå)

Jag är ingen velig person. Egentligen. Jag är en sån där som aldrig provar kläder i affären t.ex., går in kastar ett snabbt öga på utbudet och ser direkt om det finns något av intresse, gör det det så ser jag om det kommer passa (inbillar jag mig i alla fall) och ställer mig i kön. Ungefär så brukar jag göra med det mesta, bland annat utbildning och pojkar. Köper först, provar sen. Nu däremot är jag en riktig velapa. Verkar som att jobbet kommer flytta till Luleå väldans snart, om en vecka skulle jag tippa. Ska jag idas pendla eller ska jag flytta? Möjligt att Boden inte har så mycket att erbjuda men det är ändå en trygghet att bo här för mig. Har mina vänner här och så känner man ju till varje vrå i stan och man vet vem som varit med vem, vilket jag tycker är kul då jag är den nyfikna typen. Är fascinerande hur alla i en småstad är länkade till varandra, fast nu kom vi visst in på ett sidospår... Stanna, bo kvar?

Måste hur som helst avvakta och se om jag ens får förlängt efter mars. Sen får jag se hur allt det andra artat sig. Möjligt att en viss person gör det värt att pendla. Faktiskt är det inte heller helt dåligt att behöva passa en busstid eller samåkningstid varje morgon, kan vara bra för min icket helt fungerande karaktär.

Har för övrigt varit en virrpanna idag, vilket inte heller är helt likt mig. Hade bokat in ett pass på Step In direkt efter jobbet. En kvart innan visade det sig dock att jag inte lyckats med bedriften att packa ner träningskläderna i träningsväskan. Men jag gråter inte över det, har fyllt på mitt vinförråd och så gör jag ett nytt försök på söndag!

Inga kommentarer: