tisdag 18 augusti 2009

Vad skulle jag göra utan dem?

Man ska inte älta saker eller gräma sig över det som varit. Låter så bra men fy vad svårt det är att låta bli. Därför är min plan just nu att hela tiden pyssla med något, hålla tankarna upptagna. Dock ångrar jag väl egentligen inte så mkt, blev lite trassel men i slutändan antagligen till det bästa. Har också lärt mig ett och annat, kanske behövde jag göra lite tabbar för att fatta att aldrig göra nåt liknande igen. Livet är en bra skola.

Dock hade det varit rätt praktiskt med en pojke just nu. Sådana brukar ju komma med ett kontaktnät som är super när man ska flytta och behöver hjälp med sånt jocks. Tur jag har Vicky och Henke, skulle definitivt inte klara mig utan dem! Hos dem jag får bo när det krisar sig, dem som hjälper mig flytta, Henke lappar ihop min cykel när den krånglar och sen får jag ju alltid sova mellan dem om jag känner mig ensam. Bara för att ta några få exempel. Känner helt klart att jag får bjuda dem på många middagar och annat som man nu kan hitta på framöver.

Hittade ett indo-bord samt en tv-bänk på Veckans Allehanda idag. Tror dem blir perfekta till mitt gamla skåp. Så imorgon ska Henke, vem annars, hjälpa mig forsla hem möblerna. Nu saknas bara soffa, säng, köksmöbler, hallmöbler, skrivbord, nattduksbord, micro, köksprylar... "Bara".

2 kommentarer:

vickysen sa...

Men Elli då vad fint och snällt du skriver=) Jasså ett likadant bord som det jag och Henke har, fint=)

elli sa...

weell, it´s all true! =)