torsdag 24 januari 2013

Jaja Linda, du hade rätt...

Ensam hemma, dag 3. Ullis och familjen drog till Thailand i tisdags så jag har alltså huset för mig själv i en månad. Det första jag gjorde när jag kom hem från jobbet var att börja städa som en besatt, lägga undan leksaker och sätta fram inredningsgrejer som i vanliga fall inte får vara kvar på sin tänkta plats. Är riktigt nice här nu måste jag säga, känns som hemma. Det underlättas av att jag och Ullis har exakt samma inredningsstil. Dock suger det att kylen inte fylls på av sig själv nu eller att middagen inte är färdig när man kommer hem. Lite läskigt att sova här själv också eftersom det är så gott som ute i skogen och så tyst...

Hade kanske kunnat ragga fram lite sovsällskap men är rätt otaggad för sånt nu eftersom jag känner mig ful. Har tagit ut mina extensions. Nog var jag beredd på att det skulle slita på håret men resultatet av min misshandel på mina strån var mycket värre än jag tänkt mig. Minst hälften av mitt eget hår har rykt och det som är kvar är bara sorgligt och nött. Håret är sjukt viktigt för ens självförtroende, så är det bara. Ska aldrig mer sabba det så här mycket. Nu är det hårkurerande deluxe som gäller med kosttillskott, bra mat, inpackningar och ricinoljebehandlingar. Jag hoppas det växer ut fort som satan så man kan visa sig bland folk igen.

Elli och Sabina i fredags
Idag är jag hemma från jobbet för halsont. Men ska pallra mig iväg imorgon, sen blir det nog käka på Allstar, såvida vi får ett bord (och om jag lyckas få minsta ordning på stråna). På lördag ska Sabina ha inflyttningsmys hos sig. Vi hjälpte henne flytta förra helgen. Det gick bra trots att några av oss var lite bakis. Var kanske ingen strålande idé att festa till dagen före man ska vara flyttkarl. Men trots de andras hetsande höll jag mig måttfull. Jag inbillar mig att det var för att jag är så förståndig och inte för att jag inte gillade alkoholen som stod till buds.

Inga kommentarer: