onsdag 18 januari 2012

Varför blir jag ens förvånad?

LTU fortsätter att leverera - leverera felaktig information eller ingen öht samt dåligt motiverad sådan vill säga. Är så otroligt less på hur förvirrade alla tanter där är som ska sköta administrationen kring programmen. I september fick jag och Marie en plan för hur vi ska blir klara med vår magisterexamen. Men den planen har nu skitit sig som ni kanske förstår. Istället kommer vi att få nöja oss med en kandidat. Vill vi ha vår magister blir det i slutändan att vi har pluggat sjukt mycket mer än vad vi egentligen borde. Jag anser väl att studierektorn, examinatorn, studievägledaren och en del lärare missköter sitt jobb rätt hårt. Det är illa när ett universitet gång på gång misslyckas med att få ut information i tid som dessutom är rätt och riktig.

Man kan alltså lugnt säga att det blev en rätt kass födelsedag igår. Dock måste jag säga att jag blev positivt överraskad över hur många pojkar som läser psykologi nuförtiden. När vi började fanns det knappt en endaste.

Mitt absolut nyttigaste råd till alla studenter samt blivande: skjut INTE upp en endaste liten grej!

Inga kommentarer: