måndag 30 januari 2012

En liten roadtripp till Giron

Helgen som var bjöd på något så pass otippat som en tripp norrut, närmare bestämt Kiruna. Vi var ett litet gäng från jobbet som kom på den briljanta idén att gå på Snöfestivalen. Jag delade rum med Linda vilket då jag tycker funkade alldeles utmärkt. Kan dock tänkt mig att hon har ett par invändningar...

Renrace, god mat, fest, Ishotellet och Raubtier stod på schemat. Renracet missade jag dock eftersom jag hade en tillfällig svacka efter att ha tryckt i mig på tok för mycket hotellfrukost samt svettats som en gris till följd av en överdriven rädsla för att frysa. Men kompenserade detta genom att ta med mig en ren hem istället. Även Raubtier missade vi skönt nog till följd av en trevlig förfest hos vår gamla arbetspolare Elin - som var en solstråle som vanligt!

På fredagen var jag och Linda pensionärer och kastade in handduken tidigt. Det tog vi igen på lördagen. Grymt behändigt med nattklubb på hotellet och sen bara ta hissen upp till rummet när man vill sova, eller nåt annat. Och att 90 % ute var pojkar var inte heller tråkigt alls. Lusigt nog var det enda numret jag inkasserade en tjejs! Sammanfattningsvis en kul och annorlunda helg med ett riktigt skönt gäng!


Inga kommentarer: