måndag 30 maj 2011

Högst ovärt

Snacka om ovärt att jobba hårt och duktigt bara för att belöningen, helgen alltså, ska totalskita sig! Jag skippade personalfesten i fredags och istället blev det poker hos Alina och Ola med babe och andra sötnosar. Jag spelade alldeles utmärkt (enligt mig själv) men inledde första omgången med att åka ut först. Det tog så hårt i det lilla ellihjärtat att det resulterade i för mycket vin. Jag och Alina hade extremt skoj (för att vi var fullast?) och det var en liten tröst att hon fick vinna båda omgångarna. Jag mådde prima fram tills vi var på väg hem. Helt utan förvarning blev jag puts väck som resulterade i en extremt jobbig lördag. Kändes inte alls kul att behövs ställa in alla lördagsplaner och göra folk besvikna på mig. Fast nåt jag tror folk glömmer är att jag känslig och vet precis när jag klantat mig. Predikningar och gormande kan man spara till dem som inte redan har självinsikt och en massa ångest. Dock så blev jag nog lite mer kär när Jörgen var så bekymrad för mig och stod ut en lååång natt.

Aja, nu är det ny vecka och nya tag. "Ansvarsvecka" känns så där lagom kul. Extremt mycket att göra men allt för ofta vaga riktlinjer. Börjar definitivt bli dags för den där examen. Tror den tanken kan bli extra aktuell efter onsdagens möte. Skönt att det är en kort vecka åtminstone.

Inga kommentarer: