onsdag 8 december 2010

Vad jag pysslar med nattetid

Förut brukade jag ha en återkommande dröm. Den gick ut på att jag är ute och kör bil men inte riktigt har kontroll över den. Bilen går inte att bromsa och det blir bara svårare och svårare att väja för alla hinder. Var längesen jag hade den drömmen nu. En tolkning på den drömmen är nog inte såå svår att göra. Troligt att jag inte kände att jag hade kontroll över mitt liv eller helt enkelt att jag har en historia av lite missöden i trafiken.

Misstolka mig inte, jag tror inte på nåt övernaturligt humbo jumbo när det kommer till drömtydning. Däremot är ju det hjärnan pysslar med på natten ett sätt att bearbeta intryck, erfarenheter osv. Nu klurar jag alltså på vad min dröm som jag haft lite då och då under det senaste året betyder. Drömmen går ut på att jag ska åka utomlands. Blir alltid stressigt med packandet och att hinna ut till flygplatsen. Väl där inser jag att mitt pass gått ut för längesen, sjukt irriterande när man sett framemot en härlig semester. I natt skulle jag ha åkt till Spanien med jobbgänget. Göran bara skrattade åt mitt elände, så taskigt!

Så vad betyder då detta?

4 kommentarer:

Eve sa...

Vad det betyder? Ptja, troligen att det är någon form av stabilitet i ditt liv som du känner att du saknar och något som du vill åstadkomma som du är orolig att du inte ska hinna med.

Drömtydning är ju en tämligen subjektiv "vetenskap" men som du skriver så är det ju nått som hjärnan bearbetar och som gör att den spottar ur sig massa junk.

Eller så är det kanske bara dags att dra ner på festandet och kurtiserandet. ;)

elli sa...

pass=stabilitet? njäh, känns inte klockrent. och glömt nåt=partar å ligger för mkt?

bättre kan ni! ;)

Anonym sa...

Nä knappast att Pass = saknad, lika lite som en skenande bil eller tåg är en faktisk bil eller tåg.

Drömtydning handlar väl mer om en känsla än om faktiska detaljer.

Så det jag menade var med andra ord
"att vara sen " = känsla av att inte hunnit med något

"glömt nått" (inte förnyat passet) = saknad av något eller någon?

Ang det sista var det menat som ett skämt. Men går man ut på krogen och (d)raggar efter mr.Right så vill man troligtvis ha nått annat än one nighters och det lär väl bli tröttsamt i längden för vem som helst..

elli sa...

jo jag vet, gjorde en liten förenkling av ditt förslag.

men nä, tror jag vet vad det är nu! passet behövs för att jag ska kunna komma vidare med saker, vilket nog är en täckmantel för min eländes examen som jag aldrig kommer för mig att fixa, något som också är högst viktigt för att jag ska kunna komma vidare med annat som säg karriärsklättring..^^