måndag 27 december 2010

Kan man få det utskrivet?

Kan någon snälla lova att nästa år blir betydligt bättre än detta? Det skulle underlätta enormt mycket om det fanns något litet piller som gjorde ens känslor lite mer trögstartade. I teorin vet jag precis hur det ska gå till. Man ska lära känna varandra, se om man passar ihop och sen eventuellt ta det till nästa nivå och där nånstans har känslorna tillåtelse att kicka in. Visst kan man ha tur och allt klaffar, då spelar det kanske mindre roll i vilken turordning den kemiska obalansen tar fart. Men nu är det ju faktiskt så att man inte är kompatibel med alla och det är då det gör så sjukt ont. Blir inte heller enklare av att jag tycks ha en tendens att tro att alla är så himla fina, osjälviska och ärliga. Så även om jag inte är upp över öronen kär blir det ändå en besvikelse att inse att man hade helt fel bild av någon.

Julen var inte någon höjdare. Har väl tänkt att det inte är så noga för mig att fira jul eftersom jag inte gjort det mina 20 första år. Men på julafton blir det verkligen extra påtagligt vad det är de allra flesta har, men ändå inte alla.

Ett riktigt snyftinlägg, jag vet. Men just nu känns det inte kul alls. Skulle vara så skönt om det inte nästan alltid var nåt som låg och gnagde. Och att någon jag pussade lite förra helgen inte finns mer är inte heller något som piggar upp precis. Men värst är ju att jag vet hur förkrossad matte måste vara.

Hoppas som sagt på ett bättre 2011. Fast då var det ju det där med att man blir så besviken när man hoppats på nåt och det inte slår in...

1 kommentar:

Anonym sa...

Som, mindre lycklig, singel så har man börjat inse varför statistiken över antalet självmordskandidater peakar vid jul.
Finns klart trevligare tillfällen att vara singel på. Och även om man umgås med folk känner man sig ju rätt ensam..

Är nog dags att se över det sätt man framställer sig och raggar på om man ska slippa vara själv även nästa jul. :S