lördag 13 november 2010

Hatar sportfiske

Men så trevligt, då har man ytterligare en människa på listan över dem som det aldrig kommer bli nåt med. Jag får det inte riktigt att gå ihop. Det spelar uppenbarligen ingen roll om han tror att han är redo för nåt eller inte, om man har sex nästan direkt, senare, eller inte alls, om jag är chill och cool eller är lite mer på och bekräftande.

Känner mig som en fisk. Ibland nappar jag jävligt fort, ibland tar det lite mer tid. Men slutar alltid med att när de fått mig på kroken släpper de tillbaka mig, och det innan de ens hunnit kika på vad jag är för slags fisk, om jag är en som man kanske gärna hade mumsat på!

18 kommentarer:

Maria sa...

Word!

Anonym sa...

Ok! Du har verkligen otur... Hm, eller så kanske du har för höga krav och skrämmer bort dem! Tror du ska låta bli att försöka träffa nån och vara singel. Menar att du verkligen bara ägnar dig åt dig själv och gå ut enbart för att ha kul, då kommer du träffa någon tillslut. Annars kan man verka lite desperat! Man sänder lätt ut fel signaler om man är ute varje helg och följer med olika killar...

/ Malin

elli sa...

har inte för höga krav. mina krav är högst grundläggande, problemet är att jag tummar på mina krav lite för enkelt. går sällan ut för att "träffa" nån och skulle nån råka följa med hem är det knappast för att jag tror att det kommer leda till nåt.

Anonym sa...

Ja sorry om jag missuppfattade allt men efter att ha följt din blogg en tid nu så har jag fått uppfattningen av att du inte vill vara själv. Vilket gör att jag tror att det alltid finns en tanke nånstans i dig att ikväll ska du träffa nån varje gång du går ut. Du kanske själv inte tänker på det men det brukar faktiskt vara så. Bara av ren nyfikenhet men finns det någon kille som uppfyller alla dina krav? Tänkte att du kanske redan vet vilken kille du vill ha men han kanske inte är tillgänglig av ett eller annat skäl? Kanske har en annan. Nu måste du ju inte säga vem det är i så fall utan bara om jag har rätt... Känns som om du söker en ersättare för någon

/ malin

elli sa...

skulle ljuga om jag sa att jag vill vara själv. självklart vill jag hitta nån. men jag går aldrig ut å tror att jag ska hitta mig ett förhållande.

tror inte riktigt man får kläm på mig bara via bloggen. menar dels säger du att jag verkar desperat samtidigt som jag har för höga krav, det går inte riktigt ihop.

nej, söker ingen ersättare, som jag skrivit förut skulle jag aldrig försöka på nytt med nån av dem jag varit med. givetvis kan jag inte göra det, men tror nog du skulle förstå varför det skitit sig med alla om jag gav dig en lista på namn.

trodde väl att jag just hittat en som uppfyller kraven förutom sista punkten - inte redo, eller så var han helt enkelt inte så intresserad.

Anonym sa...

Ok. Om man läser din blogg står det rätt ofta om diverse ragg hit och dit. Sen verkar du ju vara på diverse daitingsajter också. Det låter lite desperat tycker jag. Sen när du träffar nån verkar exakt alla lämna mig vilket gör att jag tycker det verkar som om du skrämmer iväg dom på nått sätt. Kanske med dina krav?
Du skriver att om jag hade en lista med namn på killarna skulle jag fatta varför det skitit sig... Alltså har även du vetat hur dessa varit redan när du träffat dom, eller? Låter inte det lite desperat då att du trots dina krav ändå dejtar killar som du vet är skit? Tror inte du kommer träffa någon förrän du kan vara själv och faktisk tycka att det är skönt. Annars blir det lätt så att man bygger upp sitt liv kring de killar man träffar vilket i sig kan skrämma bort dom. Man blir lite för mycket och alldeles för intensiv... Finns det verklingen inget annat du gör fel än att inte följa dina krav som gör att dom sticker? Verkar lite konstigt tycker jag. Menar inte att vara elak men menar bara att du kanske mäste vara lite realistisk och även granska dig själv.

/ Malin

elli sa...

oj snacka om att göra det enkelt för sig om man säger att att ha dejtingsidor är lika med desperation. ser det bara som ett sätt att träffa folk som man annars skulle missa. (och om du det nu var så vore det väl utmärkt, etfersom killarna där då borde vara lika desperata som jag?)

nä, givetvis har jag inte alltid vetat vad jag gett mig in i (har som sagt levt i en liten jehovas vittne-bubbla och missat en del, plus att jag vill sällan tro att det är så illa som ryktena säger), men blir man kär så är man lite väl duktig på att ha överseende med saker. varje gång nåt som var på g skitit sig har jag vetat innan att jag borde ha satt punkt. dumpa är inte min starka sida, jag tycker inte om att misslyckas, vilket i sig inte gör att man är desperat.

och det där med för intensiv går inte heller riktigt hem, har tom blivit dumpad för att jag gav för lite bekräftelse...

du behöver absolut inte säga åt mig att vara självkritisk, jag har mer självinsikt än dem flesta och jag funderar alltid på vad jag borde ha gjort annorlunda, men eftersom det alltid skiter sig av olika anledningar kan jag inte tolka in så mycket mer än att det helt enkelt inte var rätt.

Anonym sa...

Ja rätt många av killarna är väl rätt desperata på såndana sajter? Precis som många tjejer. Absolut inte alla dock.

Du tycker inte om att dumpa för du gillar inte att misslyckas med saker?! Är det inte ett större misslyckande att kämpa för något som man vet inte kommer funka och som man själv inte egentligen vill ha? Skumt tankesätt enligt mig. Tycker att det är taskigt både mot en själv och den andra att inte gå. Menar bara att förtjänar inte båda parter att verkligen hitta någon man passar ihop med och som verkligen älskar en? Skulle bli skit ledsen om jag fick reda på att min klle inte ville ha mig utan bara kämpade på för att han inte ville att det skulle uppfattas som ett misslyckande! Tycker att det är fegt att göra så!

Visst det är ju bra att inte gå efter rykten och så men om det är många som säger samma sak kanske man borde lyssna... och eftersom du verkar ha flera sådana fall på din lista kanske du borde lära dig.

Håller inte riktigt att du säger att du är självkritisk eftersom det låter på dig som att du upptäcker felen hos killarna tidigt men inte vill dumpa dom och misslyckas... Alltså ligger ju inte felet hos dig.

Eftersom du int gör nått fel utan det bara ligger hos killarna är det väl bara att inse att du kommer nog ha väldigt svårt att träffa nån.

/ malin

elli sa...

givetvis skulle jag också ha lagt ner efter ett tag, killarna hinner före dock. du tolkar allt jag skriver lite väl extremt. det jag ogillar är väl att folk har så ruskigt bråttom med att kasta in handduken innan man ens vet om det är värt att kämpa för.

ja just när det gäller killar med rykten har jag väl lärt mig nu att jag kanske inte är den som har resurser att ge dem en ny chans.

jag har väl då aldrig påstått att jag aldrig gör fel! men jag vet att jag har mycket att ge i ett förhållande så därför kräver jag en hel del av killen jag ev. ska dela mitt liv med också.

elli sa...

haha och att du inte riktigt håller med om att jag är självkritisk visar mer hur pass lite man verkligen lär känna mig via bloggen. hur du tycker saker "låter" handlar mer om en själv eftersom man allt som oftast tolkar ofullständig information utifrån sig själv.

kan det möjligtvis vara så malin att du innan din nuvarande kille själv var en smula desperat t.ex.?

Anonym sa...

Haha... ja nog var jag säkert desperat innan honom... Vi har varit tillsammans i sju år och nu är jag 25 så när jag träffade honom var jag 18! Kan nog hålla med om att man gärna vill ha en kille då. Före honom hade jag ett så kallat fjortis förhållande som varade i ca.2,5 år. Alltså från när jag var 15! Då har man inte heller så stor koll på vad som händer i världen och tror att man träffat killen i livet! Därför ville jag nog träffa en ny rätt fort. Men jag gick inte ut förrän efter ca ett halvår, och jag hann bara med ett ragg emellan. Vill du tolka det som liknande ditt liv så varsågod!

/ Malin

elli sa...

nä, sa verkligen inte att ditt liv är som mitt. bara att du kanske tolkar lite utifrån dig själv.

ser inget fel i att ha många ragg, tror bara sannolikheten att komma fram till vad det verkligen är man behöver ökar, även om det kan vara jobbigt ibland, man har inte samma trygghet som du t.ex. men försök inte få det att låta som att du är en "finare" flicka som bara hade ett ragg. för det stenålderskonceptet är förlegat.

Anonym sa...

Anonym: Varför skulle man vara desperat bara för att man utnyttjar "datingsidor". Det är väl inte ett dugg mer desperat än att krogenragga eller träffa någon på firmafesten etc..

Nätdating har sina fördelar med att man kan hålla distans och "prata" med folk innan man träffar dem, naturligtvis åker man på blåsningar ändå, men vad är skillnaden där mot om man träffat personen på något annat sätt?

Anonym sa...

Jag har absolut aldrig sagt att jag var en finare flicka. Du undrade om jag utgick från mig själv och kanske var desperat innan jag träffade min kille och då talade jag bara om hur det var.
Tycker fortfarande att felet med att du inte träffar rätt och att det inte funkar med dina killar ligger hos båda och inte bara hos killarna.

Hm tror att ni har missuppfattat en del. Jag tyckte att det verkade desperat med kombinationen datigsidor diverse krogragg. Och sen bli besviken när inget funkar. Att man gång på gång väljer att inte lyssna på omgivningen om hus personen är.och sen skyller det på killen när det inte funkar. Visst det är bra att ge människor en chans men om det är många som säger nått och varnar en ligger det nog lite bakom

Så jag har inget imot personer som använder sig av dateingsidor utan kombinationen.

/ Malin

elli sa...

som sagt! har aldrig sagt att jag är perfekt.

och jag lyssnar absolut på vad andra har att säga, dock inte av nån random tjej som tycker till utan snarare av vänner som känner mig och bryr sig om mig.

kombinationen? hm. den "räddningen" funkar inte. jag kan gå på dejt med nån från nån internetsida samt jag kan ibland plocka upp ett ragg från krogen. den kombinationen har inte heller ett skvatt å göra med desperation eller inte. hur man träffar folk, eller hur många eller ofta behöver inte ha ett skit å göra med om man är desperat, det är en väldigt förenklad syn. desperation kan lika gärna ta sig i uttryck i tjejen som hittade sin kille i tonåren och kanske klänger fast vid den tryggheten trots att man växt ifrån varandra, inte helt ovanligt när man träffas unga.

sammanfattningsvis, råd från folk som egentligen inte vet ett smack kan göra mer skada än nytta.

Anonym sa...

Men oj oj oj! Jaja visste inte att det var en så känslig sak för dig. Jag tycker iaf så. OCh bryr mig inte särskilt mycket om ditt försök att vända saken och få mig att vara desperat. Ja det är alldeles riktigt att man klamrar sig fast vid ett dåligt förhållande när man träffas som unga i tron om att man är kär när man faktiskt inte är det! Men i mitt fall hör och häpna är det faktiskt riktig kälek... iaf från min sida. Har börjat prata om att gifta oss. Nu hade jag turen att träffa en toppenkille och inte en massa konstiga typer som är kända idioter! Hahaha. Jaja du blir tydligen störd över att jag tycker till, så jag ska sluta men jag önskar dig iaf lycka till på killfronten men tror att du kommer att ha svårt att hitta nån som passar. Ha det

/ Malin

elli sa...

det är inte ett dugg känsligt. jag blir bara irriterad när du tycker massa saker som du eg. inte vet mkt om alls. jag påstod inte att du har det dåligt med din kille, ville bara få dig att hajja till om att man kanske ska vara försiktig med sina insuinationer när man eg. inte vet ett skit.

lycka till sj, och hoppas inte ni är 1 av 2 par som skiljer sig då.

Anonym sa...

Hahahaha... tack så mycket. Nä det får vi hoppas. Fast jag tror iof att det flesta som skiljer sig ger upp för lätt. Man tycker liksom att nä nu gör han/ hon inte som jag vill eller man kan inte göra precis det jag vill när jag vill. Tror även många gifter sig av fel skäl typ att man tror det ska bli bättre.

Vi har hittat en rätt bra balans så jag tror vi har alla chanser att klara det...

Ta hand om dig och hoppas du inte följer statestiken...
Om du nu ska gifta dig någon gång i framtiden. När du lyckats hitta din framtida livskamrat.

/ Malin