tisdag 9 mars 2010

Bättre lycka nästa gång

Auoch, ännu ett misslyckande i bagaget. Måste verkligen börja spela min händer betydligt bättre. Det här går ju verkligen inte, mina marker börjar vara slut. Men vad gör man inte om går all in så fort någon vill spela? Detta börjar kännas väldigt ovärt allt besvär, vet inte om jag vill lira överhuvud taget nå mer.

Måste då definitivt bryta mitt mönster. Så här går det i princip alltid till, oavsett om det är ett strul eller ett span eller den jag älskar; han spanar in mig, jag hakar på, ganska snart märker jag att det nog inte är rätt, men att vara i ett dåligt förhållande är något jag tycks föredra framför att vara själv, så jag gör inte slut - det kan ju bli bättre, men då är det killen som får nog och drar. Att jag är för envis för att själv ge upp men samtidigt har ett kontrollbehov gör att det känns extra sugigt varje gång killen kastar in handduken. Men som man bäddar får man ligga. Måste bli liiite (läs: mycket) mer taktisk och inte vara så himla oförsiktig med vem jag ger chansen.

Minns att jag tidigare skrev en liten lista på önskvärda egenskaper hos en potentiell lööv. Ord som smart, spontan och erfaren fanns med. Men jag inser nu att jag måste börja med en hel del mer basala egenskaper.

- Psykiskt stabil, visst kanske inte hans fel om han mår dåligt, men lika fullt kommer det att dra ner mig också.
- Empati för andra människor. När jag kurar ihop mig som en liten boll och storlipar, ja då är det faktiskt läge att tagga ner och mig en kram.
- En schysst kvinnosyn. Är alla kvinnor små våp som springer runt och tappar trosorna så fort de fått en droppe alkohol i systemet? Run.
- Icket sympatisör med främlingsfientliga typer, det brukar ofta inte vara ett problem om killen uppfyller nästa punkt:
- Högskolepoäng, eller åtminstone fullständiga gymnasiebetyg.
- Ett jobb han trivs med. Tror ens dagliga sysselsättning starkt påverkar hur man mår, glada människor är ofta snälla människor.
- Intresserad av andra, och särskilt mig då. Att fråga hur jag mår, vad jag pysslat med osv. borde inte vara ett orimligt krav.
- Bekräftelse! Det var antagligen så du fick mig på kroken från allra första början, så snälla sluta inte med det.
- Förmögen att förlåta. ALLA gör fel ibland. Det är något man måste räkna med. Ett lyckligt förhållande handlar inte om att ingen någonsin tabbar sig utan snarare hur man hanterar misstagen.

Precis som i poker handlar det om att ha tålamod, får man för bråttom och blir rastlös då är det kört. Det är mitt råd till mig själv. Jag är övertygad om att det går att vinna i kärleksspelet, det känns bara inte så just ikväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så om man inte har fullständigt gymnasiebetyg/högskolepoäng
är man då korkad? Rasist? Lågavlöndad? Själv anonym som jag är så är man varken korkad , trots avsaknad av betyg inte heller lågavlönad och absolut inte rasist.

Nog för att de nu inte stod så heller men folk kan ju dra dom slutsatserna :)

elli sa...

Nej, nej och nej. Möjligt dock att somliga tolkar det jag skrivit så men då har man inte koll på sin satslogik! Oups, nu blev det högskoletermer, ber om ursäkt för dem som inte hänger med..;)