söndag 6 maj 2012

Finally!

Äntligen! Sörplar i mig min sista kopp örtte på väldigt länge. Är rätt nöjd över att ha fixat min 5-dagarsfasta. Endast örtte, buljong, och ekologiska juicer har passerat min strupe senaste dagarna. Varför detta självplågeri då kan man fråga sig? Tyckte helt enkelt kroppen kunde behöva en vårstädning. Och inte låter väl det här alltför pjåkigt: "Efter en fastekur får kroppen ny kraft och ork och man blir piggare. Det som före fastan kändes jobbigt och besvärligt, känns efteråt ofta lätt och roligt."

Tror kanske de som skrivit texten är lite partiska möjligtvis. Men jag klagar inte även om inte alla tjorvärenden på jobbet eller tentaplugget med mera får mig att brista ut i glädjetjut, har ju gått ner ett gäng kilon (ja, jag vet att jag kommer att gå upp dem igen...) Jag kommer om inte annat känna att allt går lättare - lättare i jämförelse med att inte få käka och ändå måsta göra en massa saker. Uppskattningen för mat blir mycket större och jag känner nu att det bara är dumt att göra svammelmat, ska man äta borde det inte bara vara för bukfylla. Ska från och med nu laga mer varierad och nyttig mat! Det blir bra.

Var förresten på nåt som kallas Swap for change i lördags. Asbra grej ju! Fattar inte varför man inte upptäckt det tidigare. Det går helt enkelt ut på att man lämnar in de kläder man inte vill ha och sedan får plocka på sig motsvarande antal plagg som inte passade någon annan. Hittade en hel del fina saker. Är supernöjd! Studenter kan vara så fiffiga ibland.

Nä, nu är det tack och god natt. En fullspäckad vecka väntar. Men det är lugnt, jag kommer ju vara laddad med massa energi nu! ;-)

Sörplar, i ett av mina "Swap-fynd"


1 kommentar:

Lino sa...

Vars hittar man såna där paket? Finns dom på hälsokost?