onsdag 14 december 2011

Ny stad, nya tag... och hemlängtan!

Då var man Lulebo! Flyttlasset gick i lördags och trots alla trappor samt snökaos måste jag säga att det gick riktigt smidigt. Visst, lätt för mig att säga som inte bar de tunga sakerna... Är i alla fall jättetacksam för all hjälp! Ska givetvis knåpa fram en grym inflyttningsfest som tack! Är dock en smula orolig för den eftersom jag redan fått mitt första klagomål. Hade lite mys söndag kväll och pysslade på till tonerna av stämningsfull musik. Inte högt alls. Men vad händer? Jo, en påknackning, såklart.

Lägenheten är jättefin och har redan fått i ordning det mesta. Vilket inte var konstigt alls eftersom jag de två första dagarna varken hade tv eller internet. Det var en hemsk upplevelse, och inte nyttig alls!

Saknar även mitt fina, trygga, lilla Boden! Var ledig både måndag och tisdag och då passade jag på att åka hem... Jag undrar lite om jag förhastade mig gällande flytten hit faktiskt. Nåja, måste givetvis ge det lite tid. Minst ett år, annars blir min nästa flytt i en liksäck har Liten låtit meddela... ^^

Ska lägga upp lite bilder på lägenheten, men det får bli imorgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul, fast självfallet måste du låta det ta tid =) . Det tar nog nån månad! Men hoppas du trivs iallfall!

Sabina sa...

Grattis till nya lägenheten! Lule är en kul stad när man kommer in i den:) säg bara till om du vill ha sällskap på en krogvända el liknande :)

Chimairan sa...

Ny stad, nya tag, ny uppdatering Ellibus! ;)