tisdag 16 augusti 2011

Uttråkad och halvdöv snorunge

Sjukdag nummer åtta idag. Grymt seglivad förkylning detta, som blev ännu mindre rolig med assistans av lite öroninflammation. Känns som att öroninflammation mest är något som småbarn brukar få. Men men, jag är ju en liten snorunge. Eftersom jag har sjukanmält mig (ganska korkat att slösa semesterdagar på att ligga i soffan) hade det varit lite extra klantigt om jag med tanke på vart jag jobbar missat att fixa läkarintyg. Men eftersom det är ordning och reda på mig kom jag ihåg det. Fick en mycket bra läkare efter att i vanlig ordning fått vänta i över en halvtimme. Börjar i alla fall bli lite bättre nu, dock extremt irriterande att i princip inte höra något på ena örat.

Just nu är jag så sjukt uttråkad att i princip vad som helst känns sjukt inspirerande. Tänk bara vad härligt att kunna ta en lååång promenad, fika på stan, organisera hemma hos Linda, festa loss, hälsa på Maria och kissen, laga middag till polarna, klänga på Jörgen utan att han får bacillpanik, shoppa, simma, osv...


3 kommentarer:

Maria sa...

Du har till helgen att komma och mysa med oss. :)

Förresten, måste ni ha läkarintyg även om du bara varit sjuk i åtta dagar? Hur mår du nu då?

elli sa...

oki, det låter bra det. :)

jo, jag tror nog det gäller på de flesta ställen, att man ska ha läkarintyg efter 7 dagar. börjar bli bättre, men inte riktigt bra än. men ska absolut va frisk till helgen! :)

Maria sa...

Ja, du får bita ihop och mysa :)

Ok, jag tror vi ska ha läkarintyg efter 14 dagar, men jag kan ha fel eller så är vi ett undantag eftersom vi är så små..
Friskna till och kom hit nu!!