måndag 14 mars 2011

Magen är åtminstone plattare!

Man kan lugnt säga att helgplanerna sket sig, bokstavligen. Fredagen började med att jag inte fattade ett skit av mina ärenden, konstant gäspande och lite lätt illamående. Tänkte att det skulle lösa sig om jag käkade lite sushi till lunch. Det hjälpte inte så jag brände en karens och tog bussen hem. Kände mig rätt lugn med tanke på att jag aldrig spyr, såvida jag inte blivit överförfriskad förstås. Efter nån timma hemma fick jag, utan att gå in i för vidriga detaljer, erfara hur fullproppad med skit man är. Men ska nog inte klaga om jag får magsjuka med samma regelbundenhet som nu, vart tionde år är väl överkomligt. Dock är det väldigt okul när ögonen nästan ploppar ut (kändes det i alla fall som) och man får träningsvärk i magen av alla turer i hinken.

Och det var inte heller kul att missa poker- och sushikvällen hos J's kompisar! Men de har lovat att det blir fler chanser, så tröstar mig med det. Annars har det varit en mysig vecka och jag kan lätt vänja mig vid att disken är diskad och sängen (perfekt) bäddad när jag kommer hem efter jobbet. Eller varför inte lite massage i utbyte mot andra tjänster.

Men! Nu är det Ellitid som gäller hela veckan. Tråkigt! Fast blir nog bra när det är jobb imorgon igen, skippade det idag för att inte freaka ut min jobbkompisar med eventuella magsjukebaciller.

Jag väljer att tro att de här bilderna skickades till mig för att jag skulle känna mig delaktig av gemenskapen, inte för att retas...


Inga kommentarer: