söndag 25 april 2010

What's going on

Nu var det ett tag sen man kladdade här. Eftersom jag och mina vänner är lite kassa på att höra av oss till varandra har jag fått en del önskemål om mer bloggande. Så, vi kör på det. Dock har jag nog lite av en gnällblogg, skriver ofta när saker är skit. Nu är det inte skit iaf, förutom att jag är less på allt jobbande (jobbat 14 dagar i sträck, fyra till..) och har en jävla huvudvärk. Men annars är det fint, har ramlat över en fin kille som jag träffat i ca fem veckor. Är också rätt nöjd med att det sket sig med dem senaste, har förstått att det inte direkt var några pärlor men nu har jag fått det bekräftat ännu lite till av diverse folk. Jag har då verkligen en förmåga att ramla dit för högst olämpliga pojkvänskandidater, men tror allt det blivit ändring på det nu!

Blivit en hel massa övertid nu också, varav huvudvärken skulle jag tro. Men kan verkligen inte dissa övertidsstålars med min kassa lön. Är helt sjukt hur man får slita för att få en vettig lön. Har räknat ut att jag jobbar nästan 150% om man slår ihop ordinarie arbetstid, pendlingstiden och övertiden, it sucks. Något annat som suger med mitt jobb var när jag för ca en vecka sen fick mitt livs utskällning av en kund. Givetvis hade jag gjort allt rätt men att vår kära regering ställer upp vissa regler som vi sedan måste stå för gör att vissa tycker att Fk och jag med borde jämnas med marken. Tycker verkligen det är sjukt jobbigt när folk är arga på mig.

Ooh! Och så har jag (hundra år efter alla andra) upptäckt att sushi ju är alldeles delikat! Blev sushilunch tre gånger i veckan. Dags att göra egen tror jag bestämt. Nu är det dags för kissemys, dem har blivit aningens försummade på sistone, har prioriterat mys med nån annan..^^

1 kommentar:

Nicke sa...

man borde inte tillåtas arbeta mer än 4 dagar i veckan! 3 dagars helg åt folket! :)