tisdag 6 april 2010

Bort med dig ångest!

Eländes, kan inte sova. Jag som till och med skippade filmkväll hos Vickysen så att jag skulle komma i säng i tid. Har varit riktigt nice med lite ledighet men nu är det ju dags att ställa om till jobbrutinerna igen. Vilket suger. Är hellre å lirar poker, grillar, festar och myser med babe.

Idag har jag varit rätt så duktig på min sista dag av påskledigheten. Har klivit upp i hyffsad tid, tvättat, dammsugit, diskat, städat toan, handlat, lagat en seriös middag och tränat. Fy så jobbigt det sista var. Hann bara värma upp i sex minuter innan core-passet men det räckte mer än väl för att jag skulle bli rätt sliten!

Anledningen till att jag inte kan sova är att min pluggångest smugit sig på igen. Har lovat mig själv (och Marie) att vi ska fixa cd-uppsatsen och examen i år. Men kan inte riktigt se hur det ska kunna gå. Sista tentan ska fixas i början av juni, det grejar vi helt klart. Om inte blir någon skallig. Risken finns dock att jag vägrar. Småarbeta som är kvar fixar jag på nån helg. Men så var det ju den där förbannade cdn! Hur i h-vete ska jag ha tid att åka in till skolan för att leta böcker, ha handledarsamtal, examination osv? Jobbar ju heltid. Går inte. Men det måste gå. Funderar om jag kanske skulle kunna få tjänstledigt från jobbet ett par månader mot hösten? Tills dess skulle jag hinna spara ihop lite så att jag har råd att plugga. Guuud, vad jobbigt! Är sjukt arg på mig själv som inte fixade allt det här när tiden fanns. Ta mitt råd blivande studenter - skjut inte upp en enda grej! Är tusen gånger jobbigare och svårare att få ihop examen i efterhand. Nä, är dags att jag tar ett snack med Marie, chefen och den läskiga handlaren tror jag bestämt!

1 kommentar:

schrimpy sa...

det går att jobba samtidigt som du fixar cd uppsatsen.. det går lite långsamt och kan vara lite pusslande för att kunna styra upp pluggandet. men det går :)