söndag 6 september 2009

"Semester"veckan

Jaha, då var den "semester"veckan över. Är inflyttad och hyffsat installerad i mitt nya place. Finns dock en del kvar att fixa samt inhandla. Synd, hade velat få färdigt allt innan det var dags för vardag med en massa jobb igen. Största grejen som gapar stort med sin frånvaro är en soffa. Sen ska en massa prylar upp på väggarna, ska väl lura hit Henke och borren någon dag. Och så ska diverse saker betsas. Är ganska så betsgalen, jag scannar ständigt in min omgivning för att se om något träigt eventuellt skulle kunna betsas mörkt och fint.

Har under veckan bränt en hel del stålars på Ikea och en tripp till Lule. Ruskigt vad dyrt och ansträngande det är att bygga upp ett hem när man inte har så mycket prylar från början. Särskilt ansträngande är det ju med dessa ikeaprylar, känns som att man får göra halva tillverkningsjobbet själv. Tur att jag hade Jenna i förrgår som hjälpte mig bygga ihop mitt bord/arbetsbänk.

Idag har jag hjälpt Jenna städa ur henne gamla lägenhet. Efter det blev jag belönad med mumsigaste kycklingwooken samt vattenpipa. En sån ska jag köpa imorgon. Lila ska den va.Så här fint hade jag det för någon dag sen. Ny bild kommer när allt är klart!

5 kommentarer:

Apertures Edge sa...

blir nog as nice den där lyan!
när blire fest då!

Ullis sa...

Gulligt kök! ser att fotöljen är på plats.. Jag är också bets galen, mahogny ska det vara eller antik vitt.. ännu en gen??

Helena sa...

Jan som jag pratat med i över 7 år, men aldrig träffat förut, men nu har jag! :) Var superkul ville inte hem ! :)

Sandra Olsson sa...

Otroligt tråkigt att de blev som de blev för dig och Ante. Har varit jätteond på han och hans beteende! Du är den enda normala tjej han har haft, som varit bra och haft sunda vettiga värderingar. Tycker de är jättesynd!! Fy!! =( Kram Sandra

elli sa...

åh, vad gullig du är. :) trodde ju som allt var frid å fröjd men nä. :P