torsdag 27 september 2012

Kan allt bara sluta krångla?!

Är lite flyt i tillvaron för mycket begärt, huh? Tydligen. Min arbetsgivare har varit så snäll så och låtit oss anställda träna gratis, på betald arbetstid i tre veckor nu. Jag fick starta lite försiktigt eftersom jag var förkyld. Men den här veckan har det gått finemang. Vad händer då? Jo, man blir sjuk igen!!! Vad är det för idé att vara duktig och ambitiös om min dumma kropp motarbetar mig hela tiden? Något måste göras åt mitt numera värdelösa immunförsvar. Frågan är bara vad. Någon som har något tips? Var i alla fall in på Life och köpte en kur som ska skynda bort förkylningen. Men tänker att jag behöver något som inte bara är en panikåtgärd.

Nåja, nu har jag tecknat medlemskap på Inpuls och vi kommer även fortsättningsvis, så länge verksamheten tillåter det, få träna två gånger i veckan på arbetstid. Då finns det verkligen inga ursäkter!

Något mer som jag skulle behöva lite flyt med är denna ständiga jakt på lägenhet. Är för närvarande på plats två på en, vad det verkar, fin lägenhet på Bergnäset. Men då är den ledig först från januari och jag har bara kontrakt till 23 december. Oflyt - igen. Sen hade det ju varit så fantastiskt skönt med centrum, men antar att det får förbli en utopi.

Nu ska jag sluta gnälla och se lite Dexter. (Där det faktiskt också går dåligt. Rita har dött.)
Hoppas att dessa gör susen

Inga kommentarer: